IKEA-demonen

Kan vi prata om hur man alltid säger, "Vi ska bara köpa det här, ingenting annat," när man åker till IKEA, men ändå på något vis lämnar det stället med mer än man kan bära? Hur går det till? Vilken demon sitter där inne bland alla möbler och lurar folk att man ska handla mer, att den tavlan skulle passa jättebra där och där. Den där blomman, GUD du måste bara ha den. Du behövde väl ett skrivbord? Gissa vad? Det är rea på skrivbord, ska du inte ha ett? Vill du inte ha nya tallrikar? Du vill det eller hur? Det är ju billigt, så varför inte? Kom igen. 
 
Jag undrar hur det går till jag. Låg självbehärskning kanske?
 
Jag och Camilla spenderade i alla fall nästan fem timmar på IKEA idag. Det var meningen att vi skulle köpa lampor, för nu börjar det bli mörkt på kvällarna igen. Lampor. Bara lampor. Ingenting annat. Gick det så? Nehehehehej du. 

Jag fick upp ögonen för ännu en tavla att pryda min vägg med, och fick ommöblera lite bland tavlorna för att få som jag ville. Köpte dessutom en orchidé för jag har fått för mig att jag ska ta hand om levande blommor också. Hur nu det gick till. Sen hittade jag även ett skrivbord, ett simpelt bord med fyra ben, som jag tänkte att det är väl fan lika bra, behöver ju ändå någonstans där jag kan fokusera till 95% nu när jag börjar plugga igen.

Vi lyckades faktiskt hitta lampor till alla rum också, så lite cred ska vi ändå ha tycker jag. Har också lyckats fixa lampa i köket, ni vet den där som inte fungerade pga fel på uttagen i taket. Gissa vem som inte har sett dimmern till höger om bordet på en månad. THIS GUY! Så nu har vi ljus. Överallt. Eller ja. Överallt där det räknas i alla fall.
Inredning, Vardag | IKEA | |
Upp