Smoothies

 

Det här är första gången sedan jag och Camilla flyttat ihop som en klase bananer har följt med över tröskeln. Varken jag eller Camilla gillar bananer. Faktum är att jag hatar dem, och Camilla hatar dem lika mycket. Men, jag köpte ett par bananer idag för 1) Jag ska börja leva ett mycket nyttigare liv, vitamin- och proteinrikt. Då kanske jag slipper träna så himla mycket för att håla kroppen i schack, och 2) man behöver bananer för att göra goda smoothies.

Smoothies tänker ni säkert nu. Men Kim, du har ju ingen mixer, hur ska du då kunna blanda alla frukter till en len smet. Jo, så här är det. Jag har visst en mixer. Jag köpte en idag. För vilka pengar då? frågar nu er säkert nu. För inga pengar alls svarar jag då. Eller jo, någon gång var det pengar. Typ för två år sen när jag köpte högtalare för att Horseshow var så outhärdligt långtråkigt. Dessa högtalare gick sönder och jag lämnade tillbaka dem på garantin, men då modellen inte fanns kvar längre, och jag inte var kvar med Apple, valde jag att ta ett tillgodokvitto på summan. För denna summa blev det en mixer och en skateboard som jag ska åka och köpa imorgon eftersom Farsta hade sålt slut på den.
Jag slängde direkt ihop en jordgubbssmoothie med några av sakerna jag köpt i ett försök till mitt nyttigare liv. Sedan skivade jag bananerna och den andra färska frukten och la i frysen så jag bara behöver slänga ner hela burken och lite yogurt och ha en smoothie bokstavligen på sekunden. Vill bara använda mixern hela hela hela tiden, men får försöka hålla mig till imorgon i alla fall. Heh.
Vardag | |
Upp