Allt bara skiter sig

Som ni märker så har jag fått tillbaka en dator. Hutch är hemma igen, och han lever och fungerar så fint så. Lyckan när man får hem något så viktigt i ens liv igen. Har ändå trivts ganska bra utan dator, har gjort mer saker. Saker som jag antagligen skulle ha gjort ändå, fast efter ett bra tag längre.
 
Lyckan är gjord, kanske ni tänker. Fel.
 
Jag använde mig av Camillas dator för att föra över några videofiler till min hårddisk eftersom jag filmade in en ny YT-video. Bara det att hon glömde bort att hon hade den i datorn, drog datorn till sig varpå hårddisken ramlade ner på mattan. Sånt händer, vet inte hur många gånger jag har gjort det förut. Bara det att den här gången slutade min hårddisk att fungera. Dagen därpå märkte jag det när jag skulle föra över några filer till, och det tog sån lång tid. Jag avbröt överföringen och förde över på datorn istället. När jag sedan skulle fortsätta så berättade datorn för mig att hårddisken inte längre fungerade.
 
Jag förstår inte varför det ska gå så förbannat åt helvete hela tiden. Har suttit idag och försökt hitta ett recovery-program, men sitter mest och fasar över vad jag ska ta mig till när allting jag någonsin gjort på mina datorer de senaste...jag vet inte...sex åren, bara försvinner. Alla bilder jag har tagit och noga förvarat sen kraschen 2004, alla noveller, fan fictions, standalones, romaner, och allt där emellan. Alla YT-videos jag har spenderat timmar på att redigera. Det är de viktiga sakerna, sånt jag har skapat själv som bara försvinner för att aldrig mera hittas. Sen har vi ju alla filmer och all musik, men sådant kan man alltid hitta igen, på något sätt.
 
Urghhghghahg. Hoppas att allting löser sig. Hej och hå.
Vardag | |
#1 - - Bella:

Du har sådan otur! :( Stackare

Svar: menare
Kimonoh

#2 - - Helena :

Kim, jag tappade min hårddisk för nåt år sen och trodde att den gått sönder, men Linas brorsa hjälpte mig och lyckades laga den! Hitta bara en datanörd som kan hjälpa dig ;) han kanske skulle kunna i värsta fall? :)

Svar: Den har typ fixat sig med filer och sånt i alla fall. De finns kvar och lever, men hårddisken är jätteseg
Kimonoh

Upp