Hemköps bristande service.

Jag är  förbannad just nu. I sex dagar har jag försökt att hämta ut mitt paket som jag har beställt från Amazon, vilket är kartan jag ska sätta upp på väggen. Och i sex dagar, SEX JÄVLA DAGAR, har Hemköp varit allt annat än hjälpsamma. 
 
Första gången jag gick dit, då berättade kvinnan i kassan att paketet inte registrerats hos dem än. Jag kollade på avin och det stod att jag skulle hämta den klockan 16. Jag var där en timme tidigare. Mitt fel, det kunde jag acceptera. 
 
Andra gången, dagen efter, gick jag tillbaka, tänkandes att kanske finns den där idag, eftersom den skulle kommit dagen innan. Men nej, den är inte registrerad hos dem. Hon i kassan berättar även att anledningen till att den inte kommit är för att någon jävla idiot någonstans har satt den i Järfälla. "De kommer skicka den till oss på måndag, så antingen kommer den på eftermiddagen eller på tisdag". 
 
Tredje gången jag går dit är det tisdag. Jag tänker att det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Denna gång är Camilla med mig, och inte nog med att vi får stå i kö hur länge som helst för att ens komma fram, när jag väl kommer fram, då står det en kort man där och tar emot min avi och min legitimation.
"Nej det här paketet finns inte" säger han. "Det finns i Järfälla".
Jag insisterar på att det ska ha skickats igår och borde vara här idag. Han skriver ut några papper, ger dem till mig helt nonchalant och tar nästa kund.
"Vad ska jag göra med de här?" frågar jag.
"Jag vet inte, men jag kan inte göra något," svarar han.
Jag står kvar, funderar på vad jag ska göra, när en äldre man (som tidigare gnällt på att det tog sån tid) kommer fram och frågar vad problemet är. Jag förklarar situationen och mannen börjar barskt säga till mannen bakom disken att det här får han fan ta och lösa. Mannen säger att han inte kan göra något, och det är även det han har sagt till kvinnorna som skulle skicka iväg ett paket, men tydligen hade fel postadress. Mannen har ringt dit en av sina kollegor som tar hand om både mig och kvinnorna och ringer support och förklarar vad som hänt. Han säger att paketet ska skickas idag, och borde komma onsdag eller torsdag. 
 
Fjärde gången jag går dit är idag. Det är samma man som föregående gång, och jag tänker att om paketet har kommit kanske vi kan komma överens. Men nej. Paketet har inte dykt upp. Det är fortfarande i Järfälla. Nu lackar jag ur ordentligt. 
"Det här är fjärde jävla gången jag är här för att hämta ut det här jävla paketet!" nästan skriker jag.
"Jag kan inget göra," säger mannen bakom disken.
Mannen försöker ta killen som är bakom mig, men jag fortsätter.
"Du kan ringa butiken i Järfälla och fråga vad som har hänt med mitt paket," fortsätter jag i min nästan-skrikröst. 
"Nej det kan jag inte," säger han.
"Killen som hjälpte mig senast jag var här, verkade ju kunna göra det."
 
Sen blir det lite för adrenalinfyllt för att jag ska komma ihåg exakt vad jag sa. Han skrev upp ett nummer, och sa att jag skulle ringa dem och jag påpekade att han inte har kompetens till att jobba inom det här området om han inte ens kan ringa efter ett paket. När jag vägrade gå, tillkallade han sin chef som kom, han ringde direkt till supporten och sa sedan att jag skulle ringa samma nummer. Jag ville börja argumentera för att de som ombud borde göra det, för inte tänker jag slösa mer pengar för att ringa en kundtjänst som inte kommer hjälpa mig. När jag ilsket sökte bekräftelse för att de skulle fixa mitt problem, svarade butikschefen "Inte vet jag." 
 
Okej, jag förstår att man kan ha dåliga dagar. Jag förstår att de inte kan göra allt, de är inte posten, de bara delar ut paketen. MEN VAD JAG INTE FÖRSTÅR ÄR HUR MAN KAN BJUDA PÅ SÅ OTROLIGT DÅLIG SERVICE. Jag kan nog säga att jag aldrig har blivit bemött mer nonchalant av någon som är menad att ge service till sina kunder (möjligtvis de som stod i merchstånden på JB). Man kan åtminstone ringa till ICA:n i Järfälla och fråga deras postmänniska om paketet ligger kvar där eller om det har skickats. Man kan åtminstone ringa postens kundtjänst själv och förklara vad som har hänt. 
Men nej. Istället ska man inte ta det seriöst. Vifta bort det. Nästa kund tack.
Vardag | |
Upp