Ung Cancer


Igår gjorde åkte jag, Camilla och min vän Johanna in till stan för att jobba ideellt åt Ung Cancer, och göra de där Fuck Cancer-armbanden som har blivit så populära på senaste tiden. Blev så glad av att se att det var helt smockfullt på kontoret där vi skulle vara, och att folk till slut satte sig på golvet och vid toaletterna för att göra armbanden. Tur nog kom vi dit precis innan sittplatserna tog slut, och vi var bara fem minuter "sena". Vi satt där i nästan fyra timmar och gjorde armband, drack kaffe och småpratade. Sen stod vi i kö i nästan två timmar för att få armbanden knutna ordentligt. Oturligt nog hamnade vi nästan precis bakom två yngre tjejer som hade femton armband till knytning. Blodsockret på lägsta nivån dessutom, så blev mer och mer irriterad för varje minut som gick, plus att Johanna skulle med ett tåg så stressmoment på detta. Ännu bättre var när jag äntligen kom fram och skulle få mitt armband knuten, ja då gick hela armbandet sönder. Var så nära att få ett utbrott pga ovannämnda moment, men Camilla lugnade ner mig. Sen höll jag på att börja gråta, hade suttit extra länge med det armbandet och var så glad över det. Minus de sista timmarna, som egentligen inte var någons fel eftersom ingen hade väntat sig att så många skulle dyka upp, var det en himla bra dag.
 
 
Vardag | |
Upp